Η Ρεπούση για το «συνωστισμό»: Την άλλαξα την έκφραση τελεία και παύλα, τι θα γίνει, Ιερά Εξέταση θα περάσω;

Αθήνα  30/5/2013

Αναδημοσίευση: από

http://www.iefimerida.gr/

     Για το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες ημέρες με την περίφημη επιστολή της στην οποία φαίνεται να τάσσεται κατά της ποινικοποίησης της άρνησης των γενοκτονιών αλλά και για την επίμαχη φράση περί… «συνωστισμού» στο λιμάνι της Σμύρνης μίλησε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση.

     Κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Zoom» της ΝΕΤ, η κυρία Ρεπούση παραδέχθηκε ότι υπάρχει αυτή η επιστολή, τονίζοντας ότι ήταν ιδιωτική και απευθυνόταν σε συναδέλφους της ιστορικούς.

     «Αυτή είναι μια ιδιωτική επιστολή που έχω ανταλλάξει με συναδέλφους μου ιστορικούς και το περιεχόμενό της έχει να κάνει με το ενδεχόμενο ποινικοποίησης της γνώμης είτε αυτή έχει να κάνει με το χ είτε με το ψ θέμα. Αρα δεν αναφέρεται καθόλου στο τι είναι γενοκτονία ή στο τι δεν είναι γενοκτονία. Αναφέρεται στο ενδεχόμενο να υπάρξει μια ρύθμιση που να ποινικοποιεί την άρνηση οποιασδήποτε γενοκτονίας όπως υπήρχε στην αρχική απόφαση πλαίσιο» ανέφερε η κυρία Ρεπούση και πρόσθεσε: «Θέλω να πω πως είμαι κατηγορηματικά αντίθετη στην οποιαδήποτε ποινικοποίηση ιστορικής γνώμης εκφράζεται, είτε αφορά γενοκτονία, είτε έγκλημα πολέμου».

     Οταν ερωτήθηκε από τον δημοσιογράφο για το εάν αμφισβητεί ότι υπήρξε η γενοκτονία των Ποντίων η Μαρία Ρεπούση προτίμησε να απαντήσει υπερασπιζόμενη, κυρίως, την ιστορική της ιδιότητα: «Η μνήμη έχει τις δικές της διαδρομές και η πολιτική επίσης. Η βουλή αναγνώρισε τη γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων και μάλιστα ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Φώτης Κουβέλης υποστηρίζει ανοιχτά ότι έγινε γενοκτονία. Λέω στους Ποντίους να αφήσουν την ιστορία ήσυχη. Η ιστορία είναι επιστήμη που μέσα στο ρόλο της είναι να προβληματίζει, να αναζητεί την άλλη άποψη, να βάζει ερωτηματικά. Η ιστορία δίνει σημασία στην ερμηνεία. Θα έλεγα ότι δεν απειλείται η μνήμη των Ποντίων αν η ιστορία βάζει κάποια ερωτηματικά, αν έρχεται και τα μελετάει. Εγώ ως ιστορικός τα λαμβάνω υπόψη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Ρεπούση.

     «Εγώ σας λέω ότι δεν είναι απλό θέμα (…).Στο τι έγινε, πώς έγινε μέσα στην ιστορική επιστήμη υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Δεν θέλω να γίνεται αυτό το ζήτημα θέμα πολιτικής εκμετάλλευσης. Οι Πόντιοι δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα αν όλοι οι ιστορικοί ορκιστούν ότι έγινε αυτό που λένε ότι έγινε» κατέληξε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ τονίζοντας ότι δεν θέλει να προσβάλλει τη μνήμη κανενός.

     Πάντως, προς το τέλος της συζήτησης η κυρία Ρεπούση ερωτήθηκε και για την περίφημη φράση σε σχολικό βιβλίο περί «συνωστισμού» στο λιμάνι της Σμύρνης, κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή, που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών.

     «Το βιβλίο, το κεφάλαιο το αντίστοιχο επιγράφεται «Μικρασιατική καταστροφή». Αν υπήρχε μια ατυχής έκφραση, εγώ ήμουν η πρώτη που το παραδέχθηκε και το άλλαξα κιόλας. Την άλλαξα τη συγκεκριμένη έκφραση που χωρίς να υπάρχει πρόθεση από τη συγγραφική ομάδα πρόσβαλε τη μνήμη των ανθρώπων αυτών που είχαν ζήσει τα γεγονότα και εγώ την άλλαξα. Τελεία και παύλα. Ιερά εξέταση θα περάσω, δεν καταλαβαίνω;» ανέφερε χαρακτηριστικά η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.

Πηγή: Η Ρεπούση για το «συνωστισμό»: Την άλλαξα την έκφραση τελεία και παύλα, τι θα γίνει, Ιερά Εξέταση θα περάσω; | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/node/107880#ixzz2UlVKl8va

5 comments

  1. Έλλην /

    Θέλω να γράψω τόσα πολλά για αυτή τη γυναίκα, την ΔΗΜΑΡ με τον πρόεδρο των 80 ακινήτων γραμμένα στο Ισραηλιτικό Συμβούλιο, την αριστερά των λαθρολάγνων που τσάμπα θα σας κουράσω….

    Νομίζω ότι στο τέλος όλοι θα συμφωνήσουμε….

  2. Κώστας Ναξάκης /

    Καλημέρα.

    Σαφέστατα δεν επιθυμεί κανείς την φίμωση κανενός, όμως οι Έλληνες πολίτες έχουμε την απαίτηση οι εκπρόσωποί μας σε εθνικά θέματα να παραμένουν αταλάντευτοι στην προάσπισή τους. Αν επιθυμούσε η εν λόγω βουλευτής να παραμείνει μελετητής των ιστορικών γεγονότων και να εκφράζει την προσωπική επιστημονική της άποψη, θα έπρεπε να μην ασχοληθεί με τα κοινά.
    Το μείζον πολιτικό θέμα που προκύπτει από τις θέσεις της πολιτικού, δεν είναι εκείνο που τεχνηέντως δημιούργησε κατά την διάρκεια της συζήτησης, αλλά η άποψή της επί των εθνικών θεμάτων.
    Η προσβολή της μνήμης των ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα της Σμύρνης, είναι ένα από τα θέματα που προκύπτουν από τον «συνωστισμό». Οι απόγονοί τους που έχουν ¨ακούσματα¨ από τις περιγραφές των γονέων τους, έχουν τη δυνατότητα να την διαβολοστείλουν. Η καταγραφή όμως των γεγονότων και η εκπαίδευση των Ελληνόπουλων με αισθήματα αντεθνικά, οδηγεί στην ιστορική λήθη.
    Ως ιστορικός θα έπρεπε να γνωρίζει η εν λόγω… ότι η προπαγάνδα της FYROM για το όνομα Μακεδονία, ξεκινάει με τη λήξη του Β Παγκοσμίου Πολέμου. Ως Ελληνίδα δε, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι τα σύμβολα της Μακεδονίας η γειτονική χώρα χρησιμοποιεί και προβάλλει στους πολίτες της στην καθημερινότητά τους. Με την ευκαιρία θα ήθελα να ενημερωθεί ότι δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία γάλακτος στην FYROM, αν δεν έχει στη συσκευασία του τον ήλιο της Βεργίνας.

    Η εθνική συνείδηση δεν έχει χαθεί από το σύγχρονο Έλληνα. Είναι σημαντικό τις δύσκολες μέρες που περνάμε να τονώσουμε το ηθικό μας προκειμένου να ξεπεράσουμε τα προβλήματα μας. Με θέσεις ίδιες με της …. ¨ιστορικού¨, απεμπολήσαμε βασικά στοιχεία καλλιέργειας της εθνικής μας συνείδησης. Η ιστορική γνώση εξαντλείται στην εικόνα του Παρθενώνα και των αγαλμάτων των ηρώων προγόνων μας. Το σχολείο κατάντησε το σκαλοπάτι για το φροντιστήριο και η εξώπορτα της Ανώτατης εκπαίδευσης.
    Στα υπόλοιπα κράτη σε όλο τον κόσμο γίνεται προσπάθεια να ισχυροποιηθεί η έννοια του εθνικού κράτους. Ενώ οι Ευρωπαίοι ηγέτες προσπαθούν να τονώσουν το ηθικό και την αυτοπεποίθηση των λαών τους, οι δικοί μας πολιτικοί με το βάρος του συνδρόμου του φτωχού συγγενή, τονίζουν ότι για να είμαστε καλοί ευρωπαίοι, πρέπει να απεμπολήσουμε την εθνική μας συνείδηση. Παρέδωσαν τμήμα της εθνικής μας κυριαρχίας πριν καν τους ζητηθεί από τους «συνεταίρους» μας.

    Δυστυχώς για τον Ελληνισμό κάποιοι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως προοδευτικοί και ειδικοί προβάλλονται και καταλαμβάνουν αξιώματα στο κράτος και την παιδεία με μοναδική προσφορά τους την απώλεια της εθνικής ταυτότητας.

  3. Έλλην /

    Αυτοί λοιπόν οι “αυτοπροσδιοριζόμενοι” προοδευτικοί όλως τυχαίως βρίσκουν στέγη πολιτική σε αριστερές παρατάξεις…
    Αυτό δεν είναι ένα αυθαίρετο συμπέρασμα, αλλά μία πραγματικότητα.

    Κάποια στιγμή πρέπει να δούμε και την πηγή του κακού. Μπορεί αυτά να τα λέει ένα συγκεκριμένο άτομο, η Ρεπούση, η Γαϊτάνη, ο Θεοδωρίδης και ο Τατσόπουλος…αλλά το γεγονός είναι ότι ανήκουν σε κόμματα τα οποία ψηφίζονται από πολίτες που δηλώνουν αριστεροί.

    Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος αυτή τη σύμπτωση? Το γεγονός ότι δεν απομακρύνονται από τις ηγεσίες των κομμάτων σημαίνει ότι δεν διαφωνούν με τις συγκεκριμένες απόψεις…

    Σε σχόλιο μου σε άλλο άρθρο, έγραψα πως η αριστερά(εν γνώση της ή όχι, πληρωμένη ή μη) αποδείχθηκε το καλύτερο όπλο ενάντια στα έθνη.

    Ας μου εξηγήσει κάποιος αν έχει την καλοσύνη.

  4. Κώστας Ναξάκης /

    Φίλε Έλληνα

    Η εξήγηση που ζητάς σε σχέση με τους Έλληνες προδότες βρίσκεται στον ιστότοπο.

    http://www.thermopilai.org/content/pos-e-kubernese-metsotake-ekhase-te-makhe-tes-onomasias-ton-skopion

    Το επισυνάπτω μήπως μπορέσεις να αντιληφθείς ότι παραπληροφορείσαι ενίοτε.

  5. Έλλην /

    Παραιτούμαι από την συζήτηση…
    Ποτέ δεν χαρακτήρισα την δεξιά ως εθνοσωτήρια ιδεολογία…ούτε υπερασπίστηκα τον βρικόλακα και την κόρη του…

    Δυστυχώς εγώ δεν παραπληροφορούμαι. Ίσα ίσα είχα προβλέψει και είχα προειδοποιήσει τι θα κάνει η αριστερά της Ευρώπης(λέγε με ΔΗΜΑΡ)…

    Έπεσα μέσα…

    Φιλικά!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *