Έλλειψη σεβασμού στη Δημοκρατία

Αθήνα  16/5/2013

Αναδημοσίευση: από

http://www.topontiki.gr/

    Μέχρι σήµερα γνωρίζαμε για «προληπτικούς» πολέμους, «προληπτικές» προσαγωγές κ.λπ. Τώρα μάθαμε και τις «προληπτικές» επιστρατεύσεις. Τα όπλα στα οποία προσφεύγει η εκάστοτε ηγεσία – εν προκειμένω η τρικομματική – μόλις αισθανθεί ότι απειλείται με οποι­ονδήποτε τρόπο η εξουσία της είναι, ως φαίνεται, ανε­ξάντλητα.

    Αυτό που δεν είναι ανεξάντλητο, όμως, είναι το δημο­κρατικό κεφάλαιο της χώρας. Δυστυχώς, όσο επιτρέ­πουμε στους εαυτούς μας να υποκύπτουν στις σειρή­νες μιας προπαγανδιστικής εκστρατείας με μοναδικό στόχο την έξαρση του κοινωνικού αυτοματισμού, οδεύουμε μαθηματικά προς την, έστω άτυπη, κατάλυ­ση της Δημοκρατίας.

    Η φαντασία γενικότερα – στην ερμηνεία του διεθνούς και εθνικού Δικαίου στη συγκεκριμένη περίπτωση -μπορεί να μην έχει όρια. Η Δημοκρατία όμως έχει. Και αν εμείς οι ίδιοι δεν ξεσηκωνόμαστε όταν αυτά τα όρια εξευτελίζονται, προτάσσοντας πάντα μια α λα καρτ δικαιολογία του τύπου «ναι μεν, αλλά», τότε βάζουμε τα χέρια μας και βγάζουμε… τα μάτια μας υποθηκεύο­ντας την αξιοπρέπειά μας και τελικά το μέλλον μας.

    Οι εργαζόμενοι στο μετρό δεν ήταν παρά «βύσματα», οι απλήρωτοι ναυτεργάτες «τραμπούκοι», οι εκπαιδευ­τικοί «ανεύθυνοι» που παίζουν με το μέλλον των παι­διών μας.

    Για όλους υπάρχει μια λιγότερο ή περισσότερο «πιασάρικη» δικαιολογία που μας επιτρέπει να τους στείλουμε, με ήσυχη τη συνείδησή μας και μειωμένο το προσωπι­κό μας ρίσκο, στον διάολο… ή μάλλον στις τάξεις ενός ιδιότυπου «στρατού» με αποκλειστικό έργο τη διασφά­λιση της κυβερνητικής επιβίωσης.

    Θα πείτε: Ναι, αλλά η «κοινή γνώμη» διαφωνεί με την απεργία της ΟΛΜΕ εν μέσω πανελλαδικών εξετάσεων. Και λοιπόν; Από πότε τα αποτελέσματα των δημοσκο­πήσεων καθορίζουν τον σεβασμό ή όχι του Συντάγμα­τος και, εν τέλει, της Δημοκρατίας;

    Τέλος πάντων, το σημαντικότερο που πρέπει να απαντή­σουμε, ως πολίτες αυτής της χώρας, δεν είναι «από πότε» μας συμβαίνουν όσα μας συμβαίνουν, αλλά «έως πότε» θα κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε και θα μένουμε με τα χέρια σταυρωμένα (ή μάλλον με την κάννη του κοινωνικού αυτοματισμού στραμμένη στην κατεύθυνση του… διπλανού μας).

 http://www.topontiki.gr/article/53067/Elleipsi-sebasmou-sti-Dimokratia

9 comments

  1. Έλλην /

    Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί(όλων των βαθμίδων) υπηρετούν το πιο σάπιο σύστημα του κόσμου.
    Είναι το εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο δεν μαθαίνεις τίποτα(σκοπίμως..) προκειμένου να χρηματοδοτήσεις την παραπαιδεία και τον στρατό των άνεργων καθηγητών που βγάζουν τα τρισάθλια ελληνικά πανεπιστήμια.

    Κάθε κουτσοχώρι και ΤΕΙ..πλήρωσε μπαμπά την τοπική οικονομία έχοντας την ψευδαίσθηση ότι ο γιόκας σου σπουδάζει μηχανικός……περιβάλλοντος και τρύπας του όζοντος, επιστήμων ζωικής αγελαδινής και κατσικίσιας παραγωγής, αλιείας και μπακαλιάρου ποταμίσιου, γεωπόνος βιομηχανικών τροφίμων και διαστημικής παραγωγής και κάτι άλλα που ακούγονται στο αυτί του κάθε τρελαμένου σαν πυρηνική φυσική επιπέδου NASA..

    Όταν μας βρίζουν οι Γερμανοί, εμείς αντιτάσσουμε την Ακρόπολη, την αρχαία Αθήνα, την Σπάρτη του Λεωνίδα κτλ..
    Μας φτύνουν για το σήμερα και εμείς τους απαντάμε για το τι έγινε πριν 3.000 χρόνια…
    Αλλά παρόλα αυτά, δεν σεβόμαστε την ιστορία μας!

    Η εκπαίδευση στην αρχαία Ελλάδα δεν ήταν παπαγαλίστικη..
    Διδάσκονταν η μουσική που στόχος της ήταν η αναζήτηση της αισθητικής και της φαντασίας, υπήρχε η σωματική αγωγή(νους υγιής εν σώματι υγιεί), γνώριζαν στρατηγική, ιππασία, φιλοσοφία…
    “Αφού γευμάτιζαν όλοι μαζί, τότε ο είρην(παιδονόμος) τους προέτρεπε να τραγουδήσουν και κατόπιν να συζητήσουν θέματα ηθικής ή πολιτικής.” Υπάρχει κάτι τέτοιο σήμερα? Ο δάσκαλος θα κατηγορηθεί για κομματικό προσηλυτισμό ή δεν θα προλάβει να παραδώσει τα ολοκληρώματα…

    Η σημερινή σαπίλα της κοινωνίας εν πολλοίς οφείλεται στην αποχαύνωση των νέων μέσω της χαζοχαρούμενης παιδείας του σύγχρονου ελληνικού σχολειού και των φροντιστηρίων ..της παπαγαλίας, και των υπερβολικά δύσκολων μαθημάτων που το μόνο που κάνουν είναι να “καίνε” το μυαλό ενός 15χρονου και να το κάνουν να σιχαίνεται τα βιβλία και το σχολείο!
    Κάποιοι θα πουν λάθος το συμπέρασμα, αλλά λέω το εξής: Σε τι ωφελήθηκαν οι μαθητές στην μετέπειτα ζωή τους από τα μαθηματικά και την φυσική επιπέδου NASA? Το σχολείο δεν θα έπρεπε να βγάζει πυρηνικούς επιστήμονες, αλλά σωστούς ανθρώπους-πολίτες. Θα έπρεπε να έχει πιο ανθρωποκεντρική προσέγγιση.

    Τα μαθήματα “επιλογής” και δευτερεύοντος σημασίας ήταν τα βασικά στην Αρχαία Ελλάδα!

    Υ.Γ. Πανελλαδικές εξετάσεις και κολοκύθια τούμπανα…….

  2. Κώστας Ναξάκης /

    «οδεύουμε μαθηματικά προς την, έστω άτυπη, κατάλυση της Δημοκρατίας».
    Η αλήθεια είναι ότι ζούμε δικτατορικό καθεστώς με μανδύα δημοκρατικό. Μήπως ο «κοινωνικός αυτοματισμός» είναι επακόλουθο του κομματικού αυτοματισμού που διαγράφει διαφωνούντες με την κομματική γραμμή?
    «Στη δημοκρατία, αυτός που βάνει το νόμο είναι ο ίδιος ο λαός, με την εξουσία που δίνει στους καλύτερους» (Π. Πρεβελάκης).
    Το ερώτημα που τίθεται στο εκλογικό σώμα είναι: «Aυτοί είναι οι καλύτεροι?».

  3. Έλλην /

    Καλημέρα!

    Σαφώς και δεν είναι οι καλύτεροι.
    Από μικρά παιδιά, από το σχολείο μας αποβλακώνουν ώστε να μην αναγνωρίζουμε το μαύρο από το άσπρο….

    • Ανδρέας Αέναος /

      Καλησπέρα σας.
      Συγχωράτε με για την απουσία, αλλά κάποιες υποχρεώσεις με κράτησαν εκτός υπολογιστή.
      Εξαιρετική η ανάλυσή σου Έλληνα και το μόνο που θα συμπληρώσω, είναι την επισήμανση σε ένα γεγονός.
      Το γεγονός αυτό είναι ότι, παρά την τεράστια και μεθοδευμένη προσπάθεια (αρχής γενομένης από τον κατά συρροή βιαστή της Ελληνικής παιδείας, α. γ. παπανδρέου) και παρά την τεραστίων διαστάσεων απουσία μόρφωσης, πάντα ή σχεδόν πάντα και κάθε χρόνο Ελληνόπουλα διαπρέπουν σε διεθνείς διαγωνισμούς εκπαιδευτικού χαρακτήρα.
      Αυτό νομίζω κάτι υποδεικνύει και επιτρέπει σε εμάς τους ρομαντικούς, να //ταξιδεύουμε// στο παρελθόν.
      Όσο για το σχόλιό σου, περί μαύρου-άσπρου, επέτρεψέ μου κάποιες επιφυλάξεις.
      Στο χωριό μου λέγανε από παλιά, //πρέπει να τόχει η κούτρα σου να κατεβάζει ψείρες// και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.
      Κώστα φίλε μου…… «οδεύουμε μαθηματικά προς την, έστω άτυπη, κατάλυση της Δημοκρατίας».
      Μου επιτρέπεις, φαντάζομαι, να χρωματίσω λίγο την σκέψη σου.
      Για να καταλύσεις κάτι, πρέπει πρώτα αυτό να υφίσταται-θεωρώ.
      Εάν και εφόσον κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή, θα χρειαστούμε αρκετή προσπάθεια για να ανακαλύψουμε Δημοκρατία σε αυτόν τον αχταρμά ισοπέδωσης που μας φόρτωσαν,ξένοι αφέντες, άμα την πτώση της χούντας.
      Μας φόρτωσαν έναν //εθνάρχη χαχαχαχαχαχαχα//, ο οποίος γύρισε τροπαιούχος από εκεί που είχε //αυτοεξοριστεί χαχαχαχαχα// γιατί δεν απέδωσε το κολπάκι του με τα δέντρα και τους πεθαμένους ψηφοφόρους.
      Μας φόρτωσαν , έναν //αείμνηστο χαχαχαχαχαχα//, ο οποίος πληρωνόταν- επίσημα- από άλλο κράτος (μισθός καθηγητού και μισθός στρατιωτικού από τις Η.Π.Α.)-τύφλα νάχουν οι μπανανίες.
      Τα δύο αυτά φορτώματα, φρόντισαν να τα πλαισιώσουν και με το ανάλογο καρύκευμα και προέκυψαν //δημοκρατικές// κυβερνήσεις- μπράβο μας.
      Αυτά που γράφω εδώ, έχουν μάκρος ανάλυσης και αρκετά στοιχεία που τα πλαισιώνουν, ώστε να καταλήγουν σε λογικά συμπεράσματα-ουσιαστικά είναι η ιστορία μας, η ιστορία που παραδίνουμε στα παιδιά μας.
      Όταν λοιπόν, το εκλογικό σώμα, ψήφισε με τεχνηέντως υποδεικνυόμενο τρόπο και συνεχίζει ακόμα και σήμερα, η απάντηση στο ερώτημά σου είναι απλή……Ναί αυτοί είναι οι καλύτεροι, για αυτούς που τους τοποθέτησαν.
      Και στο κλείνω με πρόσφατο παράδειγμα, και προκειμένου να υποδείξω την ισοπέδωση που ισχυρίζομαι.
      Ο ανόητος σιριζαίος οσφυοκάμπτης, εθίχθει και παρεξηγήθει τα μάλα με το //μίστερ αλέξης//, στο βροντερό-πάντζειο //χαιλ χίτλερ// όμως σιγά μην αντιδρούσε- μην προκύψει κατά λάθος και κανένα πρόβλημα με τα αφεντικά, αυτούς βρέ τα εγγόνια του χίτλερ.

  4. Κώστας Ναξάκης /

    Καλησπέρα ‘Έλληνα

    Πιστεύω δυστυχώς ότι τα πράγματα είναι λίγο χειρότερα από αυτό που περιγράφεις. Η εμπειρία μου λέει ότι:
     Για τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων απαραίτητη προϋπόθεση είναι η κομματική ταυτότητα και όχι το γονικό ενδιαφέρον.

     Για την εκλογή μαθητή στο 15μελές μεγαλύτερο ρόλο έχει η κομματική νεολαία από την μαθητική ιδιότητα και επίδοση.

     Οι φοιτητικές επιδόσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τις διασυνδέσεις του κομματικού στρατού που επιλέγει ο νέος φοιτητής. Διασυνδέσεις που του εξασφαλίζουν «βοήθεια, υποστήριξη, κανένα δωρεάν σύγγραμμα, ενίοτε και κανένα θεματάκι».

    Με αυτά και άλλα πολλά συνηθίζουμε να «βολευόμαστε» και να μην θέλουμε τελικά να δούμε το άσπρο και το μαύρο. Εμφανίζουμε το συμφέρον μας ως κοινωνικό συμφέρον, το οποίο μάλιστα προσπαθούμε να επιβάλλουμε με «δημοκρατικές» μεθόδους.

  5. Έλλην /

    Καλά γελάνε και οι πέτρες με το ΣΥΡΙΖΑ..
    Είναι το γελοίο αποτέλεσμα της προσπάθειας να τα πας καλά με όλους….και ειδικά με το κατεστημένο που ρήμαξε την Ελλάδα, τη συμμορία του ΠΑΣΟΚ.
    Εκεί θα ρίξει πετονιά ο Αλέξης…εκεί είναι το ψωμί.

    Εμάς “κύριε” Δραγασάκη μας ρώτησες αν θιχτήκαμε που ο Τσατσόπουλος χαρακτήρισε τον Κολοκοτρώνη αδερφή?

    Μας ρώτησες πως μας φάνηκε που η βουλευτής Γαϊτάνη επιμένει να αποκαλεί τα Σκόπια Μακεδονία?

    Εμείς δεν θα έπρεπε να φωνάξουμε τον φρούραρχο να σας κάνει νταντά?

    Προτιμώ ένα χέρι ξύλο προσωπικά.

  6. Έλλην /

    Και κάτι που ξέχασα για τον Δραγασάκη..
    Ας κοιτάξει να καθοδηγήσει τα παιδιά του πρώτα, και μετά ας νουθετήσει τους υπόλοιπους..εμάς τους χαζούς φασίστες.

    Δεν μπορώ να αναφέρω περισσότερα, αλλά όποιος θέλει ας το ψάξει.
    Ήταν πρωτοσέλιδο σε εφημερίδα.

  7. Κώστας Ναξάκης /

    Φίλε Έλληνα

    Δεν σχολιάζω όσα αναφέρεις σχετικά με τον αντιπρόεδρο της βουλής.

    Διαφωνώ όμως κάθετα και απόλυτα σε όσα αναφέρεις για τον πατέρα Γιάννη Δραγασάκη. Η παραβατική συμπεριφορά ως αποτέλεσμα κατοχής και χρήσης ναρκωτικών, δεν διακρίνει κοινωνικές τάξεις και αφορά όλους ανεξαρτήτως επαγγέλματος ή κοινωνικής θέσης.

  8. Έλλην /

    Δεν κατηγορείται για απλή χρήση.
    Λάθος το συμπέρασμα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *